Topp fem över överskattade prylar

1. Slipsnålen, eller slipsklämman. Varför störa en snygg slips med en illasittande plåtbit? Slipsnålen fyller inte någon som helst vettig funktion, och borde avskaffas. Dessutom får man inte det skönt upplättande fladdret som gör en snygg slips snyggare..

2. Rakapparaten. Skönare och bättre rakning med hederlig gammal hyvel. Rakapparaten kan lika gärna avskaffas.

3. Jacuzzi. Kan ju vara skönt att bryta av med ett dopp i bubbelpoolen när man besöker badhuset. Men vad ska man med en jacuzzi till i en hemmiljö? Ful. Tar plats. Drar omåttliga mängder energi. Djup symbol över åttiotalistisk överkonsumtion. Länge leve det hederliga gamla badkaret.

4. Spislocken. Se till exempel dessa vidriga tingestar med skitfult julmotiv. Eller dessa från Hemtrevnad i Edsvalla.

5. I princip allt som går att köpa på coolstuff.se. Möjligen med undantag för den självrörande muggen.

Kommentarer
Postat av: irina

jag ska tala om för dej att isaks slipsnål räddade mig på mitt bröllop! hade det inte varit för den så hade jag trampat på min klänning och trillat ungefär tusen gånger under dagens gång!

så slipsnålen är faktiskt bra att ha ibland! ;)

2008-09-26 @ 18:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0