Topp fem över de vackraste städerna jag besökt

1. Vattnet. Öarna. Byggnaderna. Pulsen. Människorna. Riddarfjärden. Stora Essingen. Broarna. Det finns knappast någon vackrare stad än Stockholm.

2. Utsikten från Taffelberget. De stora lugna vågorna. Horisonten och naturen. Den mörka historien och den ljusa framtidstron. Kapstaden bör besökas igen och igen.

3. Först förstörd av auktoritär kommunism, därefter trampad på av barbarisk rövarkapitalsm. Trots det står S:t Petersburg starkt, som en stad fylld av kulturhistoria, arkitektur och monument. Också floden Neva förstås.

4. En underbar småstad vid den stora franska atlantkusten. Fecamp.

5. Nordens näst vackraste huvudstad, där kafeerna är bättre än i Stockholm och där allt är så dyrt så att man baxnar. Oslo besöker jag gärna igen. Om jag har råd.

Kommentarer
Postat av: Natalie Sial

hej loffe! wow vilken kul blogg! den ska jag länka till och återkomma till...



Har du tips fem i topp-lista för vardagsmaten under 100-lappen?

2008-09-11 @ 16:29:32
URL: http://www.s-info.se/natalie
Postat av: Elof

tack! ska fixa en sån lista vid tillfälle...

2008-09-11 @ 17:34:38
Postat av: irina

hallååå, du glömde göteborg!



sen har adam ringt dej ett antal gånger då du inte varit anträffbar och vi har stått och funderat på vad för ställe vi ska äta på i södertälje (sist blev det kebabhouse av alla ställen och det var skitäckligt). efterlyser en lista med BRA matställen här i stan!

2008-09-13 @ 08:00:38
URL: http://alvaereva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0