Topp fem över varför jag tycker om hösten

1. Det lätta och lite småkalla duggregnet som är så karaktäristiskt för hösten. Blir helt lycklig av våta droppar som sakta faller mot marken.

Axl Rose sjunger följande i Guns N' Roses November Rain:

"So never mind the darkness
We still can find a way
'Cause nothin' lasts forever
Even cold November rain"

Jag håller inte med. Jag skulle önska att novemberregnet föll för alltid...

2. Halsdukspromenaderna pulsandes genom höstlöven. Och höra det nedfallna bladen frasa under fötterna. Med mössa på huvudet och utan vantar. Och med min Helly Hansen-jacka. Underbart!

3. Färgerna. Det gröna som tonar bort och ersätts av rött och gult och orange. Vad kan vara mer stämningshöjande?

4. Riksdagens budgetdebatt. Årets mest spännande politiska debatt. Om helhet och om ekonomisk politik. Allt sånt som märkliga politiska nördar som jag går igång på. Jag längtar!

5. Innebandysäsongen. Äntligen får jag återigen chansen att sätta dit en och annan boll för Kolpenäs Cult, laget i division sex som jag företräder. Förra säsongen slutade vi näst sist. Och jag var knappast bäst i laget. Snarare tvärt om. Men det är sjukt kul och jag längtar efter att spela matcher. Helst vill jag vinna.

Men det lär väl bli som vanligt och sluta med bortaförluster med 3-17 mot några kejderökande byggjobbare från Eskilstuna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0