Topp fem över skotska artister

1. Eddi Reader är en lysande sångerska, både som soloartist och som ledstjärna i åttitalsbandet Fairground Attraction. Allra mest tycker jag om skivan Candyfloss and Medicine.
"why do the ones who love the most
lose the most, lose the most?"


2. Efter timmar av torka på Glastonbury Festival år 1999 ändrade Travis scenen. Efter att ha sjungit de första textraderna i låten "Why does it always rain on me?" öppnades himlens portar. Regnet föll över de församlade åskådarna.

Önskar jag varit där. Jag tycker om regn. Jag tycker om Travis musik. Jag tror jag skulle tyckt om Glastonbury.

3. På tredje plats kommer Amy MacDonald, vars låt This is the Life spelades otaliga gånger i mitt tidigare tjänsterum under höstens hittills jobbigaste arbetsdag.

Se henne i Sthlm om ett par veckor.

4. Fantastiska Annie Lennox. Med en röst som om hon vandrade på söderslaget glas.

5. Jag har väl kanske inte lyssnat så mycket på Nazareth. Men jag fastnade för låten Love Hurts, när jag såg den på en ölreklam för många år sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0