Topp fem över låtar jag önskar höra på utflyttningsfesten i Västra skogen

1. Alles verloren med Bindel und Kriegelstein. Märklig, bisarr, underbar, medryckande österrikisk låt som borde spelas på samtliga fester som existerar. Har dock inte någon aning om vad texten handlar om...

2. The Sign med Ace of Base. Den absolut första CD-skiva jag köpte i hela mitt liv var Ace of Base debutskiva. Minns fortfarande känslan av att äga den bästa skiva jag hört i mitt tolvåriga liv. The Sign är skivans bästa låt.

3. Allmosor med De Lyckliga Kompisarna. Helst ackompanjerad av nattlig allsång med balkongdörren öppen.

4. Space Tractor med Leningrad Cowboys. Ryskinspirerad röjpop med soft skönsång och glad optimism.

5. Dr. Feelgood med Cool James and Black Teacher. Skönt nittiotalsretro.

Kommentarer
Postat av: Adam

Alles Verloren betyder ungefär "Alla förlorar". En del av texten är i det närmaste en citering av Tyler Durden i Fight Club när han säger;"you are not your clothes, you are not the content of your wallet..." osv osv.



Vi ses i morgon =)

2008-09-19 @ 16:14:24
URL: http://alvaereva.blogspot.com
Postat av: Adam

Fick en rättelse angående texten igen... Alles Verloren betyder tydligen inte "Alla förlorar" utan "Allt är förlorat."

2008-09-26 @ 09:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0