Därför röstar jag på Evin Cetin

På söndag är det äntligen val till Europaparlamentet. Det är tid för förändring. Parlamentets konservativa majoritet behöver bytas ut.

Sedan några månader tillbaka har jag, vid sidan om jobbet, hjälpt till med Evin Cetins valkampanj. Evin är både vän och kollega till mig. Hon har en fantastisk energi och framåtanda. Den kommer att bära henne långt i livet.

Det finns flera skickliga socialdemokratiska kandidater. Som EU-positiv högersosse har jag alltid varit lite skeptisk till Marita Ulvskog. Under valrörelsen tycker jag att hon har varit bättre än någonsin. Det märks tydligt att hon, till skillnad från de andra partiernas toppkandidater, har en erfarenhet av regeringsarbete. Hon vet hur politik bedrivs.

Jag har aldrig träffat Olle Ludvigsson, men jag tycker att han inger förtroende. Åsa Westlund kryssade jag i förra valet. Sedan dess har hon blivit mer erfaren och skicklig. Ardalan Shekarabi lyfter fram en viktig fråga, nämligen SMS-lånen. Kanske är det en liten fråga för Europa, men i dagens samhälle finns det få människoöden som är så svåra som att vara skuldsatt upp över öronen.

Trots de andra skickliga kandidaterna kommer jag att kryssa Evin Cetin på söndag. Hon är ung, drivande och har sunda värderingar i grunden. Grundläggande för att bli en framgångsrik parlamentariker.

Lyssna gärna på hennes kampanjlåt:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0