Nyhetspaus

Vi pratade om det igår, jag och Anna. Att vi alltid kommer att komma ihåg tidpunkten när AMF pension diskuterades i media. Det var när Nils föddes. Men vi kommer aldrig att riktigt förstå vad diskussionen handlade om, annat än att bonusar och Wanja på något sätt var inblandade. Under den senaste veckan har vi knappt läst tidningen eller tittat på nyheterna. Vi har varit upptagna av annat.

Det kanske är så att få barn. Att resten av världen, åtminstone tillfälligt, blir mindre viktig. Men det känns konstigt. Vi försöker ju annars hänga med i nyhetsflödet och diskutera och kommentera. Vi brukar vara ständigt känslomässigt engagerade i mer eller mindre allt som händer runt om i världen.

Livet har sina skiftningar. Tids nog lär jag återigen följa med i nyhetsbyråernas detaljrapportering. Men ett tag till tänker jag tillåta mig att leva i den egna lilla bubblan.

Det är trots allt ganska skönt att ta en paus från nyhetsflödet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0