Minut för minut, de mest överväldigande timmarna i mitt liv

Tiden går så fort just nu. Alldeles nyss var man en skitnervös yngling, numera är man familjefar. En rörande lite kompis är född.

De dygn som har passerat har varit spännande, intensiva, lugna och sagolika.

Så här gick det till, minut för minut:

23/3
16.01
Jag hämtar Anna på hennes jobb

16.39
Jag ringer Anders Lago och meddelar att jag inte kommer på fullmäktigegruppen

21.48
Jag skickar iväg ett förslag till tal som chefen ska hålla. Jag hade tänkt skriva det under tisdagen, men kände på mig att det skulle bli en jobbfri dag. Skrev därför ihop det under måndagskvällen. Det blev ett halvbra ofärdigt utkast

23.30
Jag går och lägger mig för att få lite sömn. Anna är vaken


24/3
03.55
Anna väcker mig och säger att det är dags att åka

04.07
Jag köper parkeringsbiljett utanför Södertälje sjukhus

04.10
Vi är på plats vid förlossningen

07.07
Barnet föds

07.20 - 07.40
Jag ringer till barnets mor- och farföräldrar. Jag kan knappt få fram ett ord. En stor tårfylld lycklig klump i halsen hindrar mig från att prata

07.48
Barnets farmor berättar nyheten på facebook. Därefter börjar gratulationerna strömma in.

Tack så mycket. Man blir rörd av allas värme

09.07
Jag lämnar återbud till tisdagsförmiddagens innebandyträning

10.07
Vi bestämmer att vi ska kalla barnet för Nils (även om vi har förstått att han i vissa kretsar för alltid kommer att heta Pingvin)

10.30
Nils mäts (50 cm) och vägs (3630 gram).

19.13
Barnets farmor kommer på besök

21.35
SSK förlorar mot Rögle. Tydligen kan ingen dag vara perfekt


25/3
11.48
Farbror Tobias kommer på besök

12.27
Barnets mormor och morfar kommer förbi med jordgubbar, björnbär och hallon

16.30
Nils får byta rum på BB, tillsammans med hela familjen

19.49
Faster Tora kommer med en velouroverall i present. Nils sover under hela besöket, men verkar i övrigt glad och tacksam för presenten

Kommentarer
Postat av: irina

åh va fint skrivet! :)

vi har också ett gäng presenter som vi måste ge lilla Nils innan han växer sig för stor för dom!

Elise ska till mormor den 6:e april och vara där i en vecka, vi kanske kan ses då nångång så att vi slipper ta med oss vårt bacillbarn till er?!

2009-03-26 @ 10:24:06
URL: http://alvaereva.blogspot.com
Postat av: Ylva

Så ni slapp dom annars nästan obligatoriska P-böterna man brukar dra på sig i samband med barnafödande :)

2009-03-27 @ 20:11:42
Postat av: Elof

Ylva: =)

2009-03-27 @ 22:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0