Topp fem över Roxette - "Don't Bore Us, Get to the Chorus!" (av Åsa Petersen)

Åsa Petersen har hjälpt mig att lista några av Roxettes nittitalistiska underverk. Det stämmer att några av dem skapades under åttitalet, men då låg Roxette före sin tid...

I Roxettesammanhang är jag inte ens hälften så cool som Åsa. Dessutom tycker jag, nästan lite maniskt, om alla låtar som innehåller ordet "regn" (eller "rain"). Så jag saknar den långsamma småsorgsna Queen of Rain på listan.

1. Sleeping Single
(Look Sharp! 1988)

"Here's the house
Here's the city and the stream
Here's the father to my dream
Here's the lost and lonely look in your eyes
When you leave I will break down and cry"


2. Fading Like a Flower (Every Time You Leave)
(Joyride, 1991)

"Tell me why
When I scream there's no reply
When I reach out there's nothing to find
When I sleep I break down and cry
Cry, yeah"


3. Sleeping in My Car
(Crash! Boom! Bang! 1994)

"Sleeping in my car, I will undress you
Sleeping in my car, I will caress you
Staying in the backseat of my car making love, oh yeah"


4. Dressed for Success
(Look Sharp! 1988)

"I'm gonna get dressed for success
shaping me up for the big time, baby
Get dressed for success
shaping it up for your love yeah yeah yeah"


5. The Big L
(Joyride, 1991)

"The big love, is taking the wheel
The big love, goes head over heels
The big lust, bring it into the small world
The bigger, the better"

Kommentarer
Postat av: Maryam

Heja ÅSA! Fast jag hade nog satt dressed for succsess först...



Kraam!

2008-11-11 @ 07:49:48
URL: http://www.yazdanfar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0