Topp fem över yrken som Marika ej kommer att utöva (av Marika Lindgren Åsbrink)

Kunde inte låta bli att trycka upp Marikas kommentarslista till ett eget inlägg. Det finns flera skäl till detta. Det första är att listan på ett enkelt och snabbt sätt fångar Marikas personlighet.

Det andra skälet är att jag kan passa på att göra reklam för min bror Tobias. Han är en genialisk arborist (nummer fyra på Marikas lista) och trädgårdsmästare och driver företaget Tobias Träd och Trädgård. Han är även otroligt duktig på att skapa eldfester. Besök gärna den på Rosendals Trädgård den 21 december.

Om ni behöver hjälp med trädgård och trädvård, kontakta genast mig så ska jag se till att min bror hjälper er till rätta.

Nu får det vara nog med reklamen. Över till Marikas lista:

1. Börsmäklare (för adrenalinkick i sidenblus)

2. Teaterregissör (för demonisk kreativitet)

3. Fritidsledare (för att få hänga med kidsen)

4. Arborist (för att få hänga i träden)

5. Managementkonsult på Volvo (för kallt hårt stål)

Kommentarer
Postat av: Lisa Hedin

Hej, är detta Marikas drömyrken eller bara yrken i största allmänhet som hon inte kommer att utöva?

2008-11-25 @ 11:24:39
Postat av: Elof

mest troligt är det drömyrken.



men vad vet jag? jag är bara en före detta brevskrivare...

2008-11-25 @ 13:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0