Topp fem över vad jag beundrar hos min mamma

1. Hennes benhårda värderingar om att man inte ska se ned på andra människor. Att det inte finns några som är sämre än andra och att man kan vara lycklig även som ekonomiskt fattig, något som det finns tydligt stöd för i lyckoforskningen.

2. Hennes förbannade envishet, som gör att hon kämpar sig igenom det mesta. Hon är lika envis som de allra flesta av karaktärerna i filmen Masjävlar.

3. Hennes vilja att alltid hjälpa till och ställa upp, vare sig man behöver det eller inte. Och vi behöver nog alla hjälp av en mamma oftare än vi vill erkänna.

4. Hennes kärlek till landsbygdshistoria. Det är knappast en slump att hon redan tidigt skaffade ett familjemedlemskap i Hölö-Mörkö hembygdsförening, och att hon för tredje helgen i rad besöker vår fäbodstuga i Axi utanför Mora.

5. Att hon gav mig en störtskön och nygift lillasyster, som jag har delat många både glada och ledsna stunder med. Nu ska hon iväg till andra sidan jorden på bröllopsresa. En stolt storebror önskar systern lycklig resa!


Kommentarer
Postat av: mammalena

vilken överraskning...... kanske att jag känner igen mig.....i alla fall till en del....man får nog passa sig lite mer framöver....

2008-09-17 @ 15:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0