Dagens tacksamhetslista

Kanske är det präktigt att göra en tacksamhetslista. Det är definitivt inte lika intressant för utomstående läsare som skvaller och konflikter, eller djupa analyser över kassa valresultat i storstadsdjungeln.

Men jag har en mycket stark övertygelse om att vi kan skapa en bättre värld om vi bara börjar visa tacksamhet. Jag ska därför av och till försöka publicera listor över fem saker jag är tacksam över från den gångna dagen.

Detta är jag speciellt tacksam över idag:

1. Sonens lugn i badkaret.
Det är inte alltid Nils trivs med att bada. Idag gjorde han det (nästan hela tiden). Det var bra för mig och för Lilleman, som blev ren och fin.

2. Ulf Lundells sångtexter.
Jag hade en underbar kvällspromenad i Östertälje. Barnvagnen framför mig, och Ulf Lundells spruckna röst i hörlurarna.

3. Jannes passning på bandyträningen.
Tvåmotettläge. Jag löper i mitten och Janne har bollen på kanten. Mitt emellan försöker Stefan försvara. Precis när jag tror att situationen är över slår Janne en perfekt diagonalpassning. Bara att sätta till klubban.

4. Evin Cetins 2 426 personkryss i Södertälje.
Det är bra jobbat av en tjej som bara bott i Södertälje i ett drygt år att skapa tillräckligt mycket förtroende för att få nästan 2 500 personkryss. 36,7 procent av alla som röstade på S i Södertälje kryssade för Evins namn. I Södertälje fick hon överlägset flest kryss av alla kandidater. Endast Gudrun Schyman hade en högre kryssandel. Starkt Evin!

5. Anders Lago.
Det är inte alltid man uppskattar sin chef. Men det blev lite yrt när han var borta från dagens KS-sammanträde, och vice ordföranden Marita Lärnestad (M) fick träda in. Ser fram emot nästa KS, med ordning och reda på yrkanden och beslutsgångar.

Kommentarer
Postat av: Marika

Tacksamhet är skitbra, mer sånt.



Själv är jag tacksam över dina fantastiska videoklipp av sonen din. Tänk att det kan vara så engagerande att titta på en bebis som gäspar. Eller tränar på att lyfta huvudet.

2009-06-11 @ 07:57:06
Postat av: Kikki Liljeblad

Jag tycker nog att man ska göra tacksamhetslistor lite ofta istället. Tycker inte alls det är präktigt. alltför ofta är man kritisk men visar väldigt sällan uppskattning.

2009-06-12 @ 09:36:09
URL: http://www.kikkililjeblad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0