Topp fem över låtar med ordet "blues" i titeln

1. My Old Friend the Blues- Eddi Reader

Skotska artisten Eddi Reader, en gång i tiden frontfigur i gruppen Fairground Attraction, har en fantastisk röst. Kanske en av världens genom tiderna bästa.

Hennes version av Steve Earles låt är fantastisk. Även The Proclaimers har gjort en version av låten, som kan hittas på youtube.

2. Folsom Prison Blues- Johnny Cash

Se gärna filmen Walk The Line om Johnny Cash.

Här kan ses en liveversion av Folsom Prison Blues från fängelset San Quentin.

3. Blues are Still Blue - Belle and Sebastian

Belle and Sebastian borde egentligen haft en given plats på min topplista över skotska artister.

Jag vet inte vad jag fastnade för med Blues are Still Blue, men nu kan jag knappt sluta lyssna på den. 

4. French Dog Blues - Babyshambles

Trots att Pete Doherty i Babyshambles är en instabil överknarkande nolla så har han lyckats att skapa enastående musik.

Med all rätta ansåg aftonbladets Markus Larsson att Shotter's Nation var 2007 års bästa utländska skiva. French Dog Blues är en av de bästa låtarna på Shotter's Nation.

5. Jugband Blues - Pink Floyd

Kanske inte en av Pink Floyds bästa låtar. Men, ey, Pink Floyd är Pink Floyd och har en given plats på listan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0